Контакти: kampot2009@gmail.com
|
Терміни в картярських іграх
Баба - вираз, що вживається в грі Семерик. Баба означає одномасні терц від
трійки: трійка, двійка і туз.
Баккара - азартна карткова гра з необмеженим числом гравців. Гравці діляться на
дві категорії: понтерів і банківника.
Банківник - гравець, який тримає банк в азартних іграх.
Банк - азартна карткова гра, з необмеженим числом гравців, які діляться на дві
категорії: понтерів і банківника.
Безик - карткова гра для двох, трьох і чотирьох гравців.
Бланка - одна карта якої небудь масті на руках.
Болван - в тих іграх, в яких обумовлено число гравців, як наприклад, Гвинт,
Преферанс, Віст, іноді, коли гравців не повний комплект, вдаються до йолопом,
тобто неіснуючого особі здаються карти, якими розпоряджаються гравці за
встановленими правилами.
Bruler les cartes - вираз, що вживається в азартних іграх і означає перекидку
банкометом декількох карт вниз колоди.
Бубни - третя по порядку масть колоди. Вона старше пікової, трефової і молодше
Червової.
Ва-банк - вираз, що вживається в азартних іграх і означає, що понтер йде на всю
суму, що є в банку.
Валет - четверта за старшинством карта в масті. Валет перекриває всі карти, крім
туза, короля й дами, які мають перед ним перевагу. У гвинта і Вісті вважається
Онер.
Хабар - гравці кладуть на стіл по карті і та карта, яка старше за своєю
значущості, або по тому, що вона козир, а інші прості - бере всі ці карти і
утворює хабар.
Вікторія - азартна карткова гра. Рід Макао.
Гвинт - карткова гра для чотирьох, п'яти і шести гравців.
Віста - противники партнерів.
Віст - 1) Старовинна карткова гра. 2) Вираз, вживане в багатьох іграх, як
оголошує про бажання грати.
Воронка-група карт, які йдуть поспіль від двійки, так: двійка, трійка, четвірка
і т. д. Воронки не можуть містити в собі менше трьох карт.
Вісім Вісімнадцять - пікетний термін. Вісім одномасних карт, що йдуть підряд,
вважаються за вісімнадцять очок, а в цілому 8 + 18 * 26.
Вісімка - сьома за старшинством карта в масті. Вісімка перекриває тільки двійку,
трійку, четвірку, п'ятірку, шестірку і сімку.
Вскришка - Вістовий вираз. Карта, відкрита здающим для визначення козиря.
Вибір місць - з розкладеної на столі колоди карт, кожен гравець витягує одну
карту. Має молодшу карту вибирає місце. При виборі двох рівних карт, старшинство
вважається по мастям.
Що виходить - Гвинтовий і Вістові термін. П'ятий гравець, не приймає в одному з
Робером участі.
У руці бути - ходити першим.
Вірна хабар - вірними хабарами вважаються ті, які жодним чином ніким не можуть
бути перебиті.
Цвях - обмін однієї карти, який виробляється граючими проти призначили гру.
Голець - особливий рід Стуколки, в якій існує всього один прикуп, що називається
Гольц.
Гора - в преферанс область записи для штрафів.
Гірка - старовинна карткова гра.
Група - 1) Означає мати на руках декілька карт однієї масті, що йдуть послідовно.
2) У грі Семерик - значить необхідні три партії, які повинні бути зіграні
гравцями без перерви.
Дама - третя за старшинством карта в масті. Дама перекриває всі карти, крім туза
і короля, які мають перед нею переваги. У гвинта і Вісті вважається Онер.
Двійка - наймолодша і сама незначна карта в масті.
Подвійний простий Мар'яж - король і дама однієї масті, що мають значення у
Безик.
Подвійний козирною Мар'яж - король і дама козирні, що мають величезне значення в
Безик.
Дев'ятка - шоста за старшинством карта в масті. Перекриває тільки двійку, трійку,
четвірку, п'ятірку, шестірку, сімку і вісімку, інші карти перекривають її.
Дев'ятий вал - азартна карткова гра, з необмеженим числом гравців, які діляться
на дві категорії: понтерів і банківника.
Десятка - п'ята за старшинством карта в масті. Десятка перекриває всі карти,
крім туза, короля, дами і валети. У гвинта і Вісті вважається Онер.
Jouer a la muette - грати в мовчанку. Гравець, не в чергу зробив призначення, (в
гвинтів) або який взяв собі більшу кількість карт (у пікеті) - позбавляється
права на переговори.
За рукою бути - тобто бути за що ходять або перед ходять.
Заручка - мати право найближчого виходу.
Запис - рахунок, що ведеться гравцями під час гри.
Йти в гору - в грі Гірка значить збільшувати ставку.
Імпасс - див Різання.
Інвіт - Вістові вираз. Значить ходити з маленькою карти своїй сильній масті для
того, щоб запросити партнера покласти саму старшу і, взявши хабар, відповідати в
ту ж масть.
Інфузорка - умовна карта в грі Безик.
Капот - термін, що вживається в пікетах. Це означає взяти всі дванадцять хабарів,
не даючи противнику жодної. Існує два капота - оголошений і випадковий. Перший
цінується вдвічі дорожче останнього.
Кварт - чотири одномасних карти, що йдуть підряд. Є п'ять різних кварт:
кварт-мажор - туз, король, дама, валет; кварт від короля - король, дама, валет,
десятка; кварт від дами - дама, валет, десятка, дев'ятка; кварт від валета -
валет, десятка, дев'ятка ,
вісімка; кварт від десятки - десятка, дев'ятка, вісімка, сімка.
Квінт - те ж, що п'ять і п'ятнадцять. Квінт - це п'ять одномасних карти, що
йдуть підряд. Є чотири квінти: квінт-мажор - туз, король, дама, валет, десятка;
квінт від короля - король, дама, валет, десятка, дев'ятка; квінт від дами -
дама, валет, десятка, дев'ятка, вісімка; квінт від валета - валет, десятка,
дев'ятка, вісімка і сімка.
Cartes blanches - в пікетах означає не мати жодної фігури на руках до зносу, що
має особливу цінність. Або коли всі карти виявляються в рахунку, тобто, коли у
гравця немає жодної карти на руках, яка не була б їм обчислено.
Couperг - покласти козиря на ту масть, якої немає. Слово це вживається у Вісті.
Козиряти - ходити з козиря.
Козир - головна масть в колоді. Та масть, в якій призначена гра,
називається козирною; гра ж без призначення мастей - безкозирна.
Колода - велика або повна колода складається з 52 карт і містить в собі: двійку,
трійку, четвірку, п'ятірку, шестірку, сімку, вісімку, дев'ятку, десятку, валета,
даму, короля і туза. Середня колода складається з 36 карт, вона без двійок,
трійок, четвірок і п'ятірок. Мала колода складається з 32 карт і не має двійок,
трійок, четвірок, п'ятірок і шісток.
Консоляція - преферансний термін. Плата, одержувана при грі вчотирьох, роздающим
карти за кожен поставлений реміз гравця, котрий взяв прикуп. Консоляція також
записується і Віста гравцями за обремізівшімся.
Кончінка - карткова гра для двох, трьох і чотирьох гравців.
Кон - Коном називається середина столу, на яку грають кладуться ставки.
Скарбничка - карткова гра, рід Мушки.
Коронка - група карт, що йде підряд в якій-небудь масті від туза, числом не
менше трьох, тобто туз, король і дама. Коронки можуть бути з п'яти, шести і
більше карт, тобто туз, король, дама, валет і т. д.
Король - вторай карта по старшинству. Король перекриває всі карти, крім туза,
який перекриває його самого. У гвинта і Вісті вважається Онер.
Королик - частина гри в Пікет.
Котел - особливий рід преферанс.
Хрест - гвинтове вираз. Хрестом називається распасовочний знак X.
Курочка - рід Ремізов в преферанс.
Ланскнехт - банкова гра.
Леве (з франц. 1еуее - хабар) - вираз, що вживається в гвинт, Вісті та ін іграх.
Кожна хабар, зроблена понад законних шести, як наприклад, в гвинт, називається
Леве.
Леза - див Ра1ге 1ез саПез.
Лентюрлю - карткова гра, рід Мушки. Свою назву бере від карлика-шута при дворі
короля Людовика XIV - Еміля Жана Лентюрлю
L'homme de bois - див Болван.
Лове - Вістові вираз. Що означає нічого, тобто нічого немає на руках.
Хибна карта - порожня карта, скинута на масть, якій у гравця немає на руках.
Мажор - пікетних і Безіковий термін. Існує терц-мажор, кварт-мажор, квінт-мажор.
Це означає, карти йдуть підряд однієї масті від туза. Туз, король і дама -
терц-мажор; туз, король, дама і валет - кварт-мажор; туз, король, дама, валет і
десятка - квінт-мажор.
Макао - азартна карткова гра, рід Банку, з необмеженим числом гравців. Гравці
подівся на дві категорії: понтерів і банківника.
Масть - кожна колода ділиться на чотири масті: піки, трефи, бубни й хробаки.
Кожна масть укладає в собі відому кількість карт, тобто у великій колоді вона
має 13 карт, в середній - 9, в малій - 8. Піки і трефи чорні, бубни й хробаки -
червоні.
Мар'яж - вираз, що вживається в грі Шістдесят шість, Безик. Мар'яж зветься
король і дама однієї масті, цінуючи в цій грі дуже дорого.
Мізер - в преферанс граємо без хабарів за призначенням.
Містігрі - карткова гра, рід Мушки, король треф, що має переважне значення,
носить назву гри.
Мушка - карткова гра, в якій піковий туз має переважне значення.
Наветт - значить бити козирем з обох сторін, що іноді називається також і
перехресним вогнем.
Призначення - оголошення в гвинт своєї масті, вірних хабарів в прохідній та
тузів.
Напе - в банкових іграх означає йти на квит.
Наполеон - азартна карткова гра.
Настільна карта - всяка карта, відкрита під час здачі-ким з партнерів, окрім
здає, або після здачі, або під час розігрування, називається настольною і
залишається відкритою до певного моменту на столі. Це правило існує тільки для
Вінта і Віста.
Обов'язкова - особливий рід Стуколки, в якій ніхто не може пасувати.
Закінчення - в гвинт і Вісті сторона, яка закінчує першу партію або Робер,
приписує до свого рахунку умовлену цифру "за закінчення". Тому закінчення має
велике значення в цих іграх.
Онер - Онер називаються в козирною масті п'ять старших карт: туз, король, дама,
валет і десятка. Онер мають значення в небагатьох іграх: в гвинт і у Вісті.
Відкрита карта - див Настільна карта.
Окуляри - вартість карт: двійка - два очки, трійка - три очки і т. д. до фігур,
які цінуються по-різному. У деяких іграх фігури вважаються так: валет - 11 очок,
дама - 12, король - 13, туз - 14; в інших: валет - 10, дама - 10, король - 10,
туз - 10; по-третє: валет - 2, дама - 3, король - 4, туз - 5; в четвертих:
валет, дама і король - по 10, а туз 1 очко.
Памфіл - карткова гра, рід Мушки, трефовий валет, що має переважне значення,
носить назву гри.
Пароль - значить передати іншому право зробити надбавку до ставки.
Партія (з франц. - частина цілого). - В гвинт і Вісті означає
половину Робера.
Партнери - в гвинт грають тієї сторони, яка зробила призначення.
Пас - в гвинт відмова від призначення масті в свою чергу, у всіх інших іграх -
відмова від гри.
Переговори - гвинтове вираз. Призначення, показування і підтримка в мастях по
черзі грають.
Перескладання - здавати другий чи третій раз через деякі недотримання правил,
або з яких-небудь непорозумінь.
Перетемнити - вираз, що вживається в гірці. Перетемнити, значить іти навмання
після передували гравців, які йшли теж в темну.
Пік - пікетний термін. Коли перший граючий, порахувавши свої карти, і за
допомогою своїх хабарів дійде до тридцяти, а у супротивника його не злічило ще
нічого, то це називається зробити пік. Граючий прямо з двадцяти дев'яти
переходить на шістдесят, і продовжує як і раніше додавати по одиниці за кожну
хабар.
Пікет - карткова гра, винайдена у Франції в XVII столітті , тобто дотепний.
Піка - перша наймолодша масть в колоді.
Підтримка - гвинтове вираз. З двох переговорюються партнером один оголошує
самостійно гру, інший же, у відповідності з наявними у нього вірними хабарами,
підносить призначену товаришем гру, або, як кажуть, підтримує його.
Підігравання - гвинтове вираз. Хід в масть гравця, що сидить зліва, причому він
оголошував цю масть, або пішов у неї, і в тому, і в іншому випадку, не зустрів
підтримки у партнера.
Польський Банчек - карткова гра. Гравці в ній діляться на дві категорії:
понтерів і банківника.
Підрізати - значить зняти колоду карт, за допомогою однієї картки, взятої з
іншої колоди.
Понтер - граючий в азартні ігри проти банківника. З франц. рош1еіг.
Остання хабар - в деяких іграх, гравець, що узяв останній хабар, додає до свого
запису зайвий рот *, а тому вона відіграє важливу роль.
Преферанс - карткова гра, що має багато варіантів.
Запрошення - преферансний термін. Віста гравець запрошує пасувати партнера до
гри, приймаючи всі наслідки виключно на самого себе. Запрошення може бути
відкрите, тобто просити партнера відкрити карти, і йти навмання, тобто просити
партнера грати самостійно.
Присипка - рід прикупу в гвинта.
Прохідна масть - гвинтове вираз. Прохідний мастю називається та, яку гравець
показує своєму партнерові, але грати в неї, через її слабкості (в сенсі
кількості карт), не може.
Птах - гвинтове вираз. Птахом називається распасовочний знак X.
Рот! - (В буквальному перекладі з франц. - Крапка). В карткових іграх замінює
собою фішку, тобто гральну марку. РоИ буває різної вартості, дивлячись за
попередньою умові гравців.
Кулька - партія преферанс.
П'ятірка - десята по порядку карта в масті. Перекриває тільки двійку, трійку і
четвірку.
П'ять і п'ятнадцять - пікетний термін. П'ять одномасних карт, що йдуть підряд,
вважаються за п'ятнадцять очок, а в загальній складності 5 + 15 я 20.
Рівні карти - термін, що вживається в пікетах і що означає, що у гравців рівна
кількість хабарів, тобто по шість.
Рамс - карткова гра, що має велику схожість з Мушкою.
Распаси - 1) Особливий рід розіграшу в преферанс. 2) У гвинта: коли всі четверо
грають сказали пас, то карти кидаються і ставиться знак X, що називається
хрестом, птицею.
Реміз - те ж, що і штраф.
Ренонс - 1) Недолік відомої масті. Наприклад: коли гравець не має зовсім небудь
масті на руках. 2) Випадок, коли помилково, замість однієї масті зносять іншу.
Репік - пікетний термін. Якщо гравець порахував на руках до тридцяти або більше,
а супротивник не вважав ще нічого, то він прямо починає рахувати з дев'яноста.
Рефет - термін, що вживається в пікетах. Ре-фет - означає розіграш і
позначається гравцями нулем: коли після Королик (тобто партії) у гравців
виявляться цифри однакові, то вони наступні два Королик грають при подвійному
рахунку.
Робер (з англійської КіЬЬег) - в гвинт і Вісті повна гра. Робер складається з
двох половин, які назвалися партіями.
Ромбус - перекидання при зйомці крапом вниз тієї частини карт, яка знята.
Різка (або різати) - різкої називаються ті випадки в розігруванні, коли гравець
кладе не вищу карту масті, в яку пішов один з гравців, а середню з наявних у
нього на руках.
Самостійне призначення - вираз, що вживається в гвинт і означає, що гравець
один, без допомоги партнера, призначає гру.
Здача карт - здаються карти по черзі, першим здає вийнявши молодшу карту ..
Секанс - послідовні карти однієї масті.
Семерик - карткова гра. По англійськи - "Три
сімки".
Секст-Мажор - туз, король, дама, валет, десятка і дев'ятка.
Сімка - восьма за старшинством карта в масті. Перекриває двійку, трійку,
четвірку, п'ятірку і шістку. У малій колоді ця карта наймолодша і незначна.
Сім і Сімнадцять - пікетний термін. Сім одномасних карт, що йдуть підряд,
вважаються за сімнадцять очок, а в цілому 7 + 17 - 24.
Сінглетон (з англійської 8ш § 1е1оп) - так називається у Вісті і в гвинтів одна
карта небудь масті. Те ж, що і Бланка.
Випадкова хабар - випадковими хабарами називаються такі хабарі, які при
призначенні ігор ні в якому випадку не приймаються в розрахунок і покладаються
до віддачі, а тим часом зовсім несподівано можуть бути взяті.
Зносити - скидати з рук карти.
Сумнівна хабар - сумнівними хабарами прийнято називати такі, які можуть бути
зроблені в залежності від поділу карт і від ходів при розігруванні.
Ставка - внесок відомої суми на кін, або на карту.
Стуколка - карткова гра.
Стукаю - в грі Стуколке значить граю.
Сюркуп - зробити сюркуп, значить перебити яку-небудь карту.
Табелька - особливий рахунок в преферанс.
Талія - в банкових іграх те ж, що у всіх інших партія.
Тасування карт - кожен гравець може тасувати карти тільки один раз; право
останньої тасування належить здає.
Темна - оголосити бажання грати, не подивившись своїх карт.
Тенас - мати першу і третю із старших карт або бути по порядку останнім у грі.
Терц - пікетний термін. Це три поспіль йдуть карти, наприклад: туз, король,
дама; король, дама, валет; дама, валет, десятка і т. д.
Торгівля - преферансний вираз. Торг між граючими за прикуп, який дістається
тому, хто призначить найвищу гру.
Трефи - друга по порядку масть колоди. Вона старше пікової і молодше бубновою і
Червової.
Три сімки - карти, що мають особливе значення в грі Семерик.
Three-sewen - карткова гра, англійського походження по-російськи називається
Семерик. У буквальному перекладі - три сімки.
Триконями - три різномастих карти однакової гідності: три тузи, три двійки і т.
п.
Тринадцять - азартна карткова гра, рід банку, з необмеженим числом гравців.
Гравці діляться на дві категорії: понтерів і банківника.
Трійка - дванадцята по порядку карта в масті. Перекриває тільки двійку.
Трен - вираз, що вживається в грі Семерик. Трен значить мати при Бабі (тобто при
одномасною трійці, двійці і тузі) сім карт цієї ж масті, що йдуть послідовно без
перерви.
Тринка - в грі Гірка Тринкой називаються три карти одного значення: три тузи,
три короля і т. п. Тринка може складатися і з двох однакових карт, але тоді при
них повинна бути Фалька.
Туз - найстарша карта кожної масті. Має перевагу перед усіма іншими. У гвинта і
Вісті вважається Онер.
Тур - кругова чергу переговорів.
Уверт - в преферанс граємо без хабарів за призначенням з відкритими картами.
Кут - в банкових іграх означає потроєну ставку.
Humbug - карткова гра для двох гравців, основою якої є Віст.
Фалька - в грі Гірка так називається карта, якою надано особливого значення.
Phaser - Вістові термін. Обміняти колоду, якій потрібно здавати, на колоду
супротивників, що забороняється якщо це не було обумовлено заздалегідь.
Faire les cartes (Лезана) - в пікетах означає взяти хабарів більше супротивника.
Фігура - фігурами називаються п'ять старших карт кожної масті, тобто туз,
король, дама, валет і десятка, в гвинт і у Вісті вони вважаються Онер.
Фішка - те ж, що рот!. (З французької - марка в грі).
Форсувати - Вістові вираз. Значить вгадати якої масті немає у супротивника і
ходити з неї, щоб викликати козиря.
Фоско - маленька, незначущий карта. Фоско - кілька незначних карт в Некозирні
масті.
Фредон (каре) - чотири різномастих карти однакової гідності: чотири тузи, чотири
двійки і т. д.
Хлюст - 1) Три карти однієї масті. 2) У грі Гірка, хлюстом називають чотири
карти однакової масті; хлюстом втім може складатися з трьох карт, але худа при
них повинна бути Фалька.
Черви - найстарша масть колоди.
Горище - горищем називається в Мушці місце, призначене для Ремізов.
Четверик - в грі Гірка, четвериком називаються чотири карти однакового значення,
наприклад: чотири тузи, чотири тузи і т. п. Четверик може складатися і з трьох
однакових карт, але тоді при них повинна бути Фалька.
Четвірка - одинадцята по порядку карта в масті. Має перевагу тільки над двійкою
і трійкою.
Чотирнадцять - пікетний термін. Чотири фігурних рівних карти різних мастей
вважаються за чотирнадцять очок. Можуть бути - чотирнадцять тузів, чотирнадцять
королів, чотирнадцять дам, чотирнадцять валетів і чотирнадцять десяток.
Шістка - дев'ята за старшинством карта в масті. Перекриває тільки двійку, трійку,
четвірку і п'ятірку. У середній колоді ця карта наймолодша і незначна.
Шість і шістнадцять - пікетний термін. Шість одномасних карт, що йдуть підряд,
вважаються за шістнадцять очок, а в загальній складності 6 + 16 - 22.
Шістдесят шість - карткова гра для двох гравців.
Шлейф - вираз, що вживається в Стуколці. Шлейфом називається козир, який не
розкривається, а виглядає тільки сдающим, що беруть його собі і не-мають права
тому пасувати.
Шолом - вираз, що вживається в гвинт і Вісті. Одна зі сторін, яка взяла всі
тринадцять взяток робить своїм супротивникам великий шолом; сторона, яка взяла
дванадцять хабарів, робить супротивникам малий шолом.
Штоса - азартна гра, з необмеженим числом гравців, які діляться на дві категорії:
понтерів і банківника.
Штраф (з німецького (Не 81гаГе, тобто покарання) - штраф - той же, що і реміз. В
гвинт слово штраф вживається замість Ремізов. Сторона, яка призначила гру,
зобов'язана взяти певну ними число хабарів, в іншому ж випадку за кожну
недобрану хабар ставиться штраф.
Вертушка - карткова гра, рід Мушки; вертушки зветься дама пік, від якої і
походить назва гри.
Екарт - рід азартної гри.
|