Шкільна справа та шкільна політика в рейхскомісаріаті “Україна”
admin 5 386 0У книзі розглянуто майже недосліджений період в історії української педагогіки — шкільна політика, яку здійснювали в Україні у 1941 —1944 рр. рейхсміністр з питань окупованих східних територій Альфред Розенберг та рейхскомісар України Еріх Кох.
Авторка, професор Українського Вільного Університету в Мюнхені, у своєму дослідженні використала джерела із кількох німецьких архівів і зробила їх доступними широкому загалу читачів.
Назва : Шкільна справа та шкільна політика в рейхскомісаріаті “Україна” (1941—1944) у світлі німецьких документів
Автор : Єржабкова Бланка
Рік видання : 2008
Сторінок : 272
Формат : DJVU
Розмір файлу : 15,5 MB
Мова : Українська
ЗМІСТ
ДО ВСТУПУ (Ніколас Г. Богатюк, 1991 р.) 5
ПЕРЕДМОВА (Інститут дослідження національних проблем, Мюнхен, 1991 р.) 6
ПЕРЕДМОВА ДО ДЖЕРЕЛ І ПОСИЛАНЬ НА ПЕРШОДЖЕРЕЛА 8
ВСТУП 9 Розділ 1
НІМЕЦЬКА ПОЛІТИКА ЩОДО СХОДУ І УКРАЇНИ 11
1.1. Початок Другої світової війни і підготовка Ра-дянського Союзу до наступу 11
1.2. Цілі німецької політики щодо Сходу 17
1.3. Німецькі плани стосовно України 21
1.4. Структура рейхсміністерства з питань окупова¬них східних областей 23
1.5. Розподіл управління східними областями ЗО
1.6. Рейхскомісаріат "Україна" 34
1.7. Діяльність німецьких органів влади та їх став¬лення до українського населення 41
Примітки та посилання 53 Розділ 2
ЗАХОДИ КЕРІВНИЦТВА НІМЕЧЧИНИ ЩОДО ШКІЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ 62
2.1. Цілі шкільної освіти в Україні з погляду рейхсміністра Розенберга 62
2.2. Перші заходи німецького керівництва (1942 р.) щодо шкільної політики 65
2.2.1. Директиви про створення системи шкільної освіти в Україні (1942 р.) 66
2.2.2. Розпорядження про обов'язкове навчання ук-раїнської молоді 67
2.2.3. Створення шкільної системи в Україні — роз'яснення для цивільної адміністрації 68
2.2.4. Семирічне обов'язкове шкільне навчання в Україні — роз'яснення для української громадськості 71
2.3. Новий підхід рейхсміністерства з питань окупованих східних територій до керування шкільною освітою 72
2.3.1. Директиви щодо шкільної освіти у рейхскомісаріаті "Украї¬на" від 23 лютого 1943 р. 73
2.3.2. Організаційні вказівки до директив, виданих у лютому 1943 року 74
2.3.3. Зведення рейхсміністерства з питань окупованих східних територій 7 6
Примітки та посилання 77 Розділ З
ШКІЛЬНА ОСВІТА В ОБЛАСТЯХ, ПІДПОРЯДКОВАНИХ ВІЙСЬКОВІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ, ТА У РЕЙХСКОМІСАРІАТІ "УКРАЇНА" 79
3.1. Шкільна освіта в областях, які перебували під контролем війсь¬кової адміністрації 79
3.2. Рейхскомісар Кох та його діяльність у сфері шкільної політи¬ки 83
3.3. Народні школи 85
3.3.1. Відновлення роботи народних шкіл 85
3.3.2. Приміщення для шкіл 88
3.3.3. Навчання та навчальні програми 90
3.3.4. Відомства з контролю за роботою шкіл 91
3.3.5. Мова викладання 92
3.3.6. Шкільне приладдя, видання шкільних підручників 93
3.3.7. Вчителі, їх перепідготовка та освіта 97
Примітки та посилання 148 Розділ 4
НЕЗАЛЕЖНА ПОЛІТИКА КОХА ТА ЙОГО КОНФЛІКТ З РЕЙХСМІНІСТЕРСТВОМ З ПИТАНЬ ОКУПОВАНИХ СХІДНИХ ТЕРИТОРІЙ 166
4.1. Оцінка керівництвом рейху постанови Коха від 24.10.1942 р. 168
4.2. Кох проти Розенберга 178
Примітки та посилання 195 Розділ 5
НІМЕЦЬКІ ПЛАНИ ВІДНОВЛЕННЯ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ В УМОВАХ НОВОЇ ОКУПАЦІЇ 202
5.1. Оцінка рейхсміністерством методів управління шкільною осві¬тою рейхскомісаріатом "Україна" 203
5.2. Пропозиції з реорганізації системи шкільної освіти в Украї¬ні 204
Примітки та посилання 208 ВИСНОВКИ 209 ДОКУМЕНТИ І СХЕМИ 213 СПИСОК ДОКУМЕНТІВ І СХЕМ 249 ДЖЕРЕЛА ДОКУМЕНТІВ І СХЕМ 250 СПИСОК АРХІВНИХ МАТЕРІАЛІВ 251 ІМЕННИК ПОКАЖЧИК 252 ПОКАЖЧИК ГЕОГРАФЧНИХ НАЗВ 256 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 265
------ Книги